تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
0

طنین زنگ سلامت در خرم آباد

  • کد خبر : 11724
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
طنین زنگ سلامت در خرم آباد
زنگ سلامت، در اولین روز از هفته سلامت، در دبستان دخترانه مهدی قاضی دو به صدا در آمد

در این مراسم دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تضمین سلامت افراد جامعه در تغدیه سالم است؛ گفت: مردمی سازی سلامت یعنی اینکه مردم در سلامت خود مشارکت نمایند و همه بدانند که چه چیزهایی برایشان مفید و چه چیزهایی برای آنان مضر است.
وی استفاده از فست فودها و غذاهای چرب را مضر دانست و بیان داشت: در حد امکان سعی شود از غذاهای فست فودی و سرخ کردنی استفاده نشود و بیشتر از غذاهای سالم، مفید، بخار پز، چربی های حاوی امگاه۳ و میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده شود تا سلامت همه افراد جامعه تضمین گردد.
معاون بهداشت دانشگاه استفاده از تنقلات و ریزمغزهای مفید، بجای مواد فست فودی و چیپس و پفک را ضروری دانست و تاکید کرد: در صورت علاقه به این مواد خوراکی که مضر اند؛ حد اقل شش ماه یکبار و در حد کم و همراه با سبزیجات استفاده شود؛ زیرا غذاهای فست فودی و استفاده بیش از حد از چربی ها، باعث انسداد عروق قلبی در افراد می گردد.
وی استفاده از میان وعده های سالم شامل: میوه و سبزیجات، ریزمغزها و تنقلات مفید برای افراد و دانش آموزان را مهم دانست تا از چاقی ناخواسته و افت فشار آنان طی روز، جلوگیری نماید.
در این مراسم بر فعالیت های مشترک و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اداره کل آموزش و پرورش استان، در راستای حفظ سلامت روحی و جسمانی دانش آموزان طی سال، تاکید شد تا دانش آموزان در کمال صحت و سلامت به کسب علم و دانش بپردازند.
در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از دانش آموزان ساعی در عرصه ی فعالیت های فرهنگی مرتبط با حوزه ی سلامت و تغذیه سالم توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و ۵ دانش آموز دیگر از طرف آموزش و پرورش استان به صلاحدید مدیر مدرسه مهدی قاضی دو، هدایایی تقدیم آنان شد.
برپایی نمایشگاه تغدیه سالم، نقاشی و کاریکاتور از جمله دیگر فعالیت های جانبی دانش آموزان مدرسه دخترانه مهدی قاضی دو در خرم آباد بود.

Views: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.