تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

تأسیس مرکز تحقیقات بیوتروریسم در دانشگاه لرستان

  • کد خبر : 11412
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تأسیس مرکز تحقیقات بیوتروریسم در دانشگاه لرستان
مسئول بسیج دانشجویی استان از تأسیس مرکز تحقیقات بیوتروریسم در دانشگاه لرستان خبر داد.

به گزارش هناسه نیوز ، « محسن کریمی » اظهار کرد: بسیج دانشجویی با تمام عرصه‌هایی مختلفی که در دانشگاه‌ها دارد همواره در سطح جامعه فعالیت می‌کند و هر جایی که نیاز به حضور این تشکل باشد در دانشگاه و جامعه به نقش‌آفرینی می‌پردازد.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که با بسیج دانشجویی تناسب دارد بحث‌های علمی است و همواره خدماتی را در این عرصه ارائه داده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: در سالیان گذشته مباحثی در موضوع وضعیت بیوتروریسم و تهدیدهای بیولوژیکی علیه مردم دنیا به ویژه کشورهای مسلمان و ایران مطرح بوده ولی هیچوقت به صورت علمی و مستند نتوانستیم جوابی برای این سؤالات پیدا کنیم.

کریمی بیان کرد: در چند سال گذشته این مباحث بیشتر شده و در پخش اپیدمی کرونا موضوعات به صورت جدی‌تری پیگیری و این سؤال در بسیج دانشجویی نیز مطرح شد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ استارت این کار زده شد و بحث‌های علمی، مقالات و جلسات شکل گرفت که به صورت جدی‌تری سؤالات تهدیدهای زیست‌محیطی علیه کشور را پاسخ دهیم و مرکز تحقیقات با موضوع بیوتروریسم در بسیج دانشجویی راه‌اندازی شد.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: امسال این مباحث به صورت جدی‌تر پیگیری و به صورت محوری در دانشگاه لرستان پیگیری شد و این دانشگاه پای کار آمد و با پشتیبانی مجموعه استانداری توانستیم نمایه ISC را برای یک همایش ملی با این موضوع و با عنوان کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم ثبت کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان اضافه کرد: فراخوان‌ها به سراسر کشور، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ارسال و ۲۵ بهمن ماه نیز اجلاسیه پایانی برگزار خواهد شد.

کریمی گفت: مقالات با سطح کیفی خوبی به دست ما رسیده است و با داوران که متشکل از اساتید مطرح کشوری هستند این مقالات بررسی و به بهترین مقالات جوایزی اهدا خواهد شد و در پایان نیز کتابی از مجموعه مقالات برتر تهیه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بعد از این همایش مرکز تحقیقات بیوتروریسم را در دانشگاه لرستان تأسیس خواهیم کرد تا بتوانیم به نیازهای جامعه پاسخ دهیم.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.