تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

نیازدولت به استان‌های کمتربرخوردار

  • کد خبر : 11278
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
نیازدولت به استان‌های کمتربرخوردار
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره اینکه وضعیت کتابخانه‌ها در استان طی سال‌های گذشته مطلوب نبود؛ اما در حال حاضر قدم‌های خوبی برداشته شده است، افزود: در دولت انقلابی نیازمند توجه بیشتر به استان‌های کمتربرخوردار هستیم.

به گزارش هناسه نیوز ، مهدی رمضانی روز سه‌شنبه ۳ بهمن در ابتدای سفر استانی با حجت‌الاسلام دکتر سیداحمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی و دینی است و نمود آن در کتاب و خواندن است‌، عنوان کرد: خداوند در اولین سوره‌ای که بر پیامبر نازل شده از کتاب، خواندن و قلم صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشورها به میزان کتابخوانی و تعداد و کیفیت کتابخانه‌های آنها بستگی دارد، افزود: اگر می‌خواهیم در مسیر رسیدن به قله‌های رشد و ارتقای دینی و معنوی نائل شویم نیازمندیم کارهای زیربنایی را در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در نظر بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده است، افزود: برای رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در مدارس علمیه کتاب و کتابخوانی با استقبال روبرو است اما امکانات چندانی ندارند، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نسبت به تجهیز این کتابخانه‌ها قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرها و بخش‌های استان تازه به تقسیمات کشوری پیوسته‌اند، افزود: لازم است نسبت به ایجاد کتابخانه در این شهرها و بخش‌ها اقدام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اهدای کتاب‌هایی که تقریظ مقام معظم رهبری را دارند و کتاب‌های کم حجم اما مفید را برای معرفی به نسل جوان، و نوجوانان امری پسندیده دانست و گفت: جوانان و نوجوانان از این کتاب‌ها استقبال می‌کنند.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.