تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

راه اندازی کتابخانه سیار در لرستان

  • کد خبر : 11261
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
راه اندازی کتابخانه سیار در لرستان
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت : لرستان فاقدکتابخانه سیار است و تلاش خواهیم کرد این امر در این استان نیز راه‌اندازی شود.

مهدی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌های لرستان  با بیان اینکه  دولت سیزدهم برای بالا بردن سرانه مطالعه استفاده حداکثری از فرصت کتابخانه‌های عمومی را بالا برده است ا ظهار کرد : نگاه سنتی به استفاده از کتابخانه‌ها تغییر کرده و شبکه کتابخانه‌ای پبشرو در حال فعالیت است.

وی افزود : کتابخانه، دسترسی به کتاب را آسان‌تر می‌کند و شبکه کتابخانه‌ای نه تنها در مرکز استان بلکه در دورترین نقاط گسترش پیدا کرده است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورتصریح کرد :  در بین ۲۰ کشور دنیا ، مقام  اول منطقه هستیم در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی با ۶۰ نوع خدمت در کشور فعال هستند.

رمضانی گفت: فضاهای حمایتی از سمت مصرف یعنی خرید کتاب به سمت مشارکتی و حمایت از منابع کتابخانه‌ای رفته است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار خدمت را به سمت خدمت‌گیرنده برده است یادآور شد : کتابخانه های سیار بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته اند  ،  با این وجود لرستان فاقد این ظرفیت بوده و تلاش خواهیم کرد کتابخانه سیار در این استان نیز راه‌اندازی شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه تا قبل پایان دولت بیش از ۲۰۰ کتابخانه سیار در کشور ایجاد خواهد شد اذعان داشت : برای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به سوی کتاب و کتابخوانی ، اتصال کتابخانه‌ها به مدارس و تشکیل زنگ مطالعه را در دستور کار داریم .

این مقام مسئول اضافه کرد :  بیش از ۱۰ میلیون نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، که از این تعداد کمتر از ۳ میلیون نفر عضویت فعال دارند که ۶۰ درصد آن‌ها از قشر کودک و نوجوان هستند.

رمضانی بیان داشت: ۳۰ میلیون در سال امانت کتاب در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.