تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

آخرین امانت

  • کد خبر : 11253
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
آخرین امانت
در حادثه تروریسی و هولناک کرمان که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها تن از زائران گلزار شهدای کرمان شد، ۶ شهید نیز عضو کتابخانه های عمومی بودند که در گزارش زیر به آخرین کتابی که امانت گرفته بودند اشاره شده است.

به گزارش هناسه نیوز ، واقعه هولناک عصر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در مسیر گلزار شهدای کرمان، آنقدر تلخ بود که هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نمی‌شود؛ دو انفجار تروریستی جان ۹۲ نفر از هموطنان مان را گرفت و بیش از ۲۰۰ نفر هم مجروح شدند. در بین شهدای این جنایت تروریستی، ۶ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که تا همیشه یادشان برای اهالی کتابخانه جاودانه شد. بر این اساس شهید مریم سلطانی‌نژاد، شهید نغمه گلزاری، شهید یاسین تشت‌زر، شهید علیرضا سعادت ماهانی، شهید محمدعلی مرادی و شهید رضا ایرانمنش ۶ عضو وفاداری بودند که در مسیر پیاده‌روی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند.

شهید مریم سلطانی‌نژاد، متولد ۱۳۹۳ بود که از سال ۱۴۰۰ همراه مادر شهیدش نغمه گلزاری، متولد ۱۳۶۳، به عضویت کتابخانه مرکزی کرمان در می‌آیند. او و مادرش آخرین کتابی که امانت گرفتند «قصه‌های تصویری از کلیله و دمنه»، نوشته مژگان شیخی و تصویرگری فرهاد جمشیدی از انتشارات قدیانی بود.

شهید یاسین تشت زر، متولد ۱۳۸۵ نیز از سال ۱۳۹۸ عضو کتابخانه مرکزی کرمان بود. او که دانش‌آموز هنرستان باقرالعلوم(ع) بود آخرین کتابی که به امانت گرفت کتاب «عناصر و جزئیات ساختمانی» بود. این کتاب ویژه دانشجویان رشته ساختمان و معماری نوشته چارلز جورج رمزی با ترجمه کوروش محمودی، بیژن شادپی توسط انتشارات شهرآب با همکاری انتشارات آینده‌سازان به چاپ رسیده است.

شهید محمدعلی مرادی، متولد ۱۳۷۸ هم از سال ۱۴۰۰ عضو کتابخانه علامه مجلسی زرند شد. او آخرین کتابی که به امانت گرفت کتاب «قیامت، روز حسرت عظیم»، نوشته علیرضا زکی‌زاده از انتشارات دیوان بود.

این کتاب در واقع پژوهشی در مورد چرایی و چگونگی معاد و قیامت است و در آن تصویر کاملی از قیامت ارائه می شود. تمامی تحلیل ها و گفتارهای این کتاب بر اساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام است.

شهید رضا ایرانمنش، متولد ۱۳۵۳ نیز از سال ۱۳۹۳ عضو کتابخانه نه دی اختیارآباد شد. بر اساس آمارهای موجود آخرین کتابی که او به امانت گرفت کتاب «ماه در میدان مین» نوشته جواد منصف از انتشارات سوره مهر بود. این شهید از خادمین موکب‌های مسیر گلزار شهدا بود.

«ماه در میدان مین» روایت ساده و روانی است از خاطرات جواد منصف؛ رزمنده کم سن و سال و ریزجثه‌ای که فقط یک سال تمام جلو در اعزام نیرو معطل بوده تا او را هم به جبهه ببرند. وقتی هم که می‌خواسته برود، لباس‌های نظامی به تنش بزرگ بوده و به قول خودش، تفنگ را که زمین می‌گذاشته تا شانه‌اش می‌رسیده. با این همه، مادر جواد واهمه‌ای نداشته که پسرش را بفرستد به جبهه‌ها و در روز اعزام، وقتی پدر و مادرها گریه می‌کرده‌اند، او می‌خندیده و …

شهید علیرضا سعادت ماهانی، متولد ۱۳۸۴ هم از سال ۱۳۹۴ عضو کتابخانه شاه نعمت‌الله ولی ماهان بود. علیرضا از جمله نیروهای هلال احمر بود که پس از انفجار اول در مسیر گلزار شهدا مشغول امدادرسانی به مجروحین شد که با انفجار بمب دوم به شهادت رسید.

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.