تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
0

توسعه فرهنگی و منابع طبیعی از ارکان اصلی توسعه پایدار هستند

  • کد خبر : 11246
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
توسعه فرهنگی و منابع طبیعی از ارکان اصلی توسعه پایدار هستند
با هدف افزایش سطح همکاری‌ها، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آموزش حفاظت از منابع طبیعی، تفاهم‌نامه همکاری ‌ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به امضا رسید.

نشست امضای تفاهم نامه همکاری ‌ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با حضور سید سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ حسین میرزایی، منابع طبیعی و آبخیزداری؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی و برخی از کارشناسان دو دستگاه در کتابخانه مرکزی خرم آباد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان در صیانت از عرصه های منابع طبیعی، گفت: افزایش آگاهی در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف حفاظت و حراست از مواهب الهی از طریق آموزش های مستمر عمومی برای اقشار مختلف مردم ضروری بوده و این مهم مشارکت دستگاه ای فرهنگی را نیز  می طلبد.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه امروز دانش و آگاهی مهم ترین مقوله ای است که می تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند، افزود: از انعقاد تفاهم نامه استقبال کرده و در جهت اجرای تمامی بندهای مورد تعهد در تفاهم نامه فی ما بین آمادگی خود را اعلام می کنم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی و منابع طبیعی از ارکان اصلی توسعه پایدار است، تصریح کرد: در تمامی کتابخانه های عمومی استان منابع بسیار ارزشمندی در حوزه صیانت از منابع طبیعی وجود دارد که عموم مردم می توانند از این منابع استفاده کرده و سطح آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند.

راستخانه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی مشترک، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش منابع طبیعی، همکاری در زمینه ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی و تبدیل آن به معارف عمومی در بین آحاد جامعه از طریق کتابخوانی و معرفی منابع مطالعاتی مرتبط را مهم ترین اهداف مشترک این تفاهم نامه عنوان کرد.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.