تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

افزون بر ۴۰ هزار نفر از آموزش های فنی و حرفه ای لرستان بهره مند شدند

  • کد خبر : 11033
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
افزون بر ۴۰ هزار نفر از آموزش های فنی و حرفه ای لرستان بهره مند شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت:۴۰ هزار و ۱۱۴ نفر امسال از آموزش های مهارتی این سازمان بهره مند شدند.

به گزارش هناسه نیوز از ایرنا ، حشمت الله معتمدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۳۴۴ نفر در بخش دولتی و ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر در بخش خصوصی از آموزش های فنی و حرفه این استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی سه میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است اظهار داشت: تعهد برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان طی سال جاری سه میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت بوده که تاکنون در بخش دولتی ۱۰۳ درصد تعهدات محقق شده است.

وی ادامه داد: از مجموع متقاضیان این دوره های مهارتی ۲۶ درصد مردان و ۷۴ درصد بانوان بوده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت:مشاغل آموزشی استان در چهار رشته اصلی صنعتی، خدماتی، کشاورزی و فنی ارائه می شود و زیرساخت های لازم در این راستا ایجاد شده است که در حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است.

معتمدی عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۵۸۶ نفر در بخش صنعت، ۹ هزار و ۹۲ نفر در بخش خدمات، سه هزار و ۹۳ نفر در حوزه هنر و یک هزار و ۳۸۵ نفر در حوزه کشاورزی از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی گفت: در بخش خصوصی نیز ۱۴ هزار و ۷۷۰ نفر از آموزش های این اداره کل بهره مند شدند که در این زمینه سه میلیون و ۶۸۵ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است و مهارت آموزان این دوره ها ۲۶ درصد مردان و ۷۴ درصد زنان بوده اند.

معتمدی عنوان کرد:در آموزشگاه های خصوصی استان نیز ۱۱ هزار و ۹۵۰ نفر در حوزه خدمات، یک هزار و ۷۲۰ نفر در حوزه صنعت، یک هزار و ۲۹ نفر در حوزه هنر و در زمینه کشاورزی ۷۰ نفر از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند که در این حوزه نیز ۹۹ درصد تعهدات انجام شده است.

وی افزود: امسال هفت هزار و ۳۷۳ متقاضی مهارت آموزی، ۶ هزار و ۴۲۸ دانش آموز، چهار هزار و ۹۶۶ سرباز، یک هزار و ۶۵ نفر از مناطق روستایی، ۹۷۲ زندانی، ۷۷۱ نفر از بنگاه های اقتصادی، ۷۱۲ زن سرپرست خانوار ، ۶۹۲ دانشجو، ۲۶۸ زن خانه دار، ۹۹ نفر دارای معلولیت، ۸۶ نفر از مناطق عشایری، ۴۵ نفر از مشمولان بیکاری و ۲۶ نفر از اتباع خارجی و پناهندگان مجاز از دوره های آموزشی این اداره کل بهره مند شدند.

وی اظهار داشت : اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال می باشد که نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

به گفته معتمدی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۳۰ هزار استاندارد شغلی و حدود ۱۵ هزار شایستگی تعریف کرده و مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.