تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
1

آزادی ۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان

  • کد خبر : 11007
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
آزادی ۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان
رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و گذشت شکات در استان آزاد شده اند.

به گزارش خبرنگارهناسه نیو از روابط عمومی دادگستری لرستان حجت الاسلام سعید شهواری روز شنبه اظهار کرد: رقم بدهی این زندانیان نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با همکاری خوب قضات محاکم، ۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال در قالب قبولی دادخواست اعسار ( عدم توانایی مالی یا عدم دسترسی به اموال و به نوعی در مضیقه قرار داشتن) یا تعدیل اقساط از رقم کل بدهی کسر شده و این آمار طبق اظهار مسوولان ستاد دیه کشور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در قبال آزادی این زندانیان ۶ درصد از بدهی با ارجاع به آیات قرآنی یا استناد به روایات متواتر اسلامی در قالب صلح و سازش، از شکات گذشت اخذ شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۹۸ نفره زندانیان جرایم غیرعمد در لرستان تصریح کرد: ستاد دیه لرستان در تلاش است افزون بر بهره‌مندی از تمهیدات قانونی نظیر اعسار، جذب حداکثری تسهیلات بانکی و وجوه اداره شده نزد بانک‌ها، در فرصت باقی مانده تا نوروز، جمع قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت خود را که اغلب افراد عائله‌مند و سرپرست خانواده هستند از قید حبس رهایی بخشد.

حجت الاسلام شهواری گفت: تحقق این رسالت بیش از پیش نیازمند مساعدت خیران است.

Views: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=11007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.