تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

زاده ی کرمان ،سلیمان جهان  

  • کد خبر : 10990
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
زاده ی کرمان ،سلیمان جهان  
 یکی از قهرمانان  ایران «زاده کرمان»، «شهید حاج قاسم سلیمانی» است.

 13 دی قصه تلخ شهادتش را بازگو می کند ، نظامی ایرانی بود که از ۱۳۷۶ تا زمان مرگش در ۱۳۹۸ به‌عنوان دومین فرماندهٔ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. سلیمانی که خود را «سرباز صفر ولایت» می‌نامید، در گفتار و عمل نشان داده بود که کاملاً از سید علی خامنه‌ای و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران پیروی می کرد

ایران عزیز همیشه قهرمانان زیادی را پرورش داده که هر کدام به نوبه خود برای سرزمین مادریشان از خود گذشتگیها کرده اند ، مخصوصا از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران قهرمانان زیادی را از دست داده ایم ، از طرفی پیشرفت های انقلاب اسلامی همواره در طول این سال ها مرهون هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری و وحدت مردم بوده است . یکی ازاین قهرمانان «زاده کرمان»، «شهید حاج قاسم سلیمانی» است. وی الگویی کامل در پشتیباتی از ولایت، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و شجاعت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب است که لباس مقدس سربازی را با هیچ پست و مقامی عوض نکرد. از این رو در حیات مبارک و پربارش و بعد از شهادتش نیز محبوب و عزیز همه جریان‌های فکری و سیاسی معتقد به جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی  با بصیرت عمیق و درک صحیحی از شرایط و بحران‌ها در مسیر گسترش حق و عدالت و دفاع از اسلام حقیقی قیام کرد ، و در این راه با تبعیت خالصانه از رهبر و امام خویش از هیچ کوششی دریغ نکرد تا جایی که امروز در سراسر جهان ، ایشان را به‌عنوان سردار مقابله با ظلم ، جبهه استکبار جهانی می شناسند .

حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت بزرگ و جاذبه بی نظیری در میان امت اسلام و دافعه‌ای بزرگتر در برابر دشمنان بود

حاج قاسم یک مکتب بود

مکتب یک راه و مسیر است و مکتب حاج قاسم به واسطه اخلاص و صداقتش به عنوان یک راه تبدیل شده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند : “به حاج قاسم به عنوان یک مکتب نگاه کنید.”

مکتب حاج قاسم از منش و رفتار سرداری می گوید که نمونه یک انسان مومن عاشق است ،سرداری که خالصانه عاشق شهادت و ولایت بود ، خود را سرباز ولایت می دانست و تمام زندگی اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود ، در مکتب حاج قاسم اقتصاد، امنیت، عبادت، سیاست خارجی، فریاد رسی به مردم مظلوم وجود دارد و امروز امنیت ایران اسلامی و حتی عراق و سوریه، جبهه مقاومت، یمن، لبنان و سوریه مدیون حاج قاسم است.

مکتب حاج قاسم امروز نه در منطقه بلکه در جهان نفوذ پیدا کرده است. شناخت مکتب حاج قاسم یعنی شناخت اهداف، باورها، آرمان‌ها و آنچه که او در عمل بدان وفادار بود و جانش را بر سر آن داد.

شهادت شهید سلیمانی طوفان بزرگی در بین ملت‌های آزادی خواه به پا کرد و امت‌ها را در نقاط مختلف جهان بیدار و آگاه کرد و امروز به برکت مکتب شهید سلیمانی جبهه مقاومت روز به روز بالنده تر و با قوت تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

حضور خودجوش مردم در مراسم مختلف بزرگداشت یاد او را نتیجه اخلاص سردار سلیمانی می دانیم ، اخلاص شهید یکی از ویژگی ها ی برترش بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا اینگونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد

بهره گیری از سیره و سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی در همه حوزه‌ها از جمله خانواده، فرماندهی، دشمن ستیزی، مردم داری می‌تواند الگویی برای نسل امروز، جبهه مقاومت، فرماندهان، مسؤولین و عموم مردم باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در مورد حاج قاسم گفت: “تربیت ولایی ، چنین عظمتی به شهید سلیمانی بخشید که دشمن نمی‌توانست او را تحمل کند و اکنون قاسم یک الگو است و استثنا نیست بلکه شخصیتی قابل تکثیر است که در قلب جوانان این سرزمین مشاهده می‌شود. شهادت حاج قاسم برای این بود که امروز این حجت نورانی در مقابل چشمان نوجوانان و جوانان بدرخشد و همه مانند یک ستاره از او هدایت بگیرند و این فلسفه شهادت او است.”

امروز روز تبیین است و باید شخصیت و مکتب حاج قاسم تبیین شود تا نسل جوان ما بداند که الگویی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

Visits: 30

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.