تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

کسب مقام قهرمانی لرستان در جشنواره ملی عروسکی

  • کد خبر : 10898
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
کسب مقام قهرمانی لرستان در جشنواره ملی عروسکی
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی با محوریت مصرف بهینه انرژی هفتم دی‌ماه با حضور پرشور تماشاگران و مسئولان ملی استانی در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد با معرفی و تقدیر از آثار برگزیده برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی با محوریت مصرف بهینه انرژی هفتم دی‌ماه با حضور پرشور تماشاگران و مسئولان ملی استانی در سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد با معرفی و تقدیر از آثار برگزیده برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان در این آیین با بیان این‌که این جشنواره در سطحی بسیار عالی و با حضور هنرمندان مطرح کشور برگزار گردید، اظهار داشت: خوش‌بختانه لرستان بار دیگر ثابت کرد که در برگزاری رویدادهای ملی کم از استان‌های برخوردار ندارد و به‌راحتی می‌تواند جشنواره‌هایی در سطح ملی و حتی بین‌المللی را در سطح عالی برگزار نماید.

 مهندس مهران امیری با اشاره به استقبال پرشور لرستانی‌ها از جشنواره ملی نمایش عروسکی برق عنوان کرد: برگزاری جشنواره از کیفیت خوبی برخوردار بود اما از آن‌جایی که این جشنواره برای نخستین‌بار برگزار می‌شد، نمی‌توان مقایسه‌ای انجام داد.

وی با بیان این‌که تمام سعی ما بر این بوده که در حد توان بهترین برنامه را اجرا کنیم، افزود: خوش‌بختانه این جشنواره با بازخورد خوبی همراه بوده و گواه این مدعا حضور چشم‌گیر و استقبال بی‌نظیر تماشاگران و اجراهای خوب گروه‌های نمایشی بود.

مهندس امیری با بیان این‌که به شرکت توانیر پیشنهاد داده‌ایم که شرکت توزیع برق لرستان میزبان دائمی این جشنواره باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این مهم عملیاتی شود و لرستان به‌عنوان یک الگو در برگزاری رویدادهای فرهنگی تخصصی معرفی شود.

در ادامه و در حاشیه‌ی این آیین دبیر نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی نیز در جمع خبرنگاران در خصوص آثار ارسالی به جشنواره گفت:  آثار اجرا شده در جشنواره حدود ۶۵ اثر بودند که در مرحله‌ی بازبینی ۱۲ اثر و در مرحله دوم داوری ۷ اثر در دو بخش صحنه و فضای باز انتخاب شدند. هم‌چنین در این آیین در هر بخش مقام‌های برتر کارگردانی، عروسک‌گردانی، تهیه‌‌کنندگی، صداپیشگی، گویندگی و … مشخص شدند.

سعید دولتشاه با بیان این‌که در بخش عروسک‌گردانی صحنه به‌‌ ترتیب نمایش «برقی‌ها» از الشتر، «خیمه پرسروصدا» از ایلام و «پادشاه تاریکی‌ها» از کردستان مقام‌های اول تا سوم را کسب نمودند، تصریح کرد: در بخش عروسک‌گردانی فضای باز نیز به ترتیب نمایش‌های «نوری‌جون و بچه برقی» از لرستان و «مقصر کیه» از همدان مقام‌های اول و دوم را کسب کرده و نمایش‌های «خاموشی در شهر عروسک‌ها» از تهران و «چوبا نورینا» از زنجان شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی حضور چهره‌‌های مطرح تلویزیونی را از دیگر نکات ارزشمند این جشنواره عنوان کرد و گفت: حضور هنرمندانی مانند جناب «مجید قناد» و «عادل بزدوده» توانست بار هنری جشنواره را سنگین‌تر کند و به همین منظور در آیین اختتامیه از این دو هنرمند نامدار کشور در حوزه کودک و نوجوان تجلیل به‌عمل آمد.

دولتشاه ادامه داد: نکته بارز دیگر تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان توسط مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر و مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بود که هم‌زمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی صورت پذیرفت.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق لرستان، حضور چشم‌گیر بیش از یک‌هزار دانش‌آموز خرم‌آبادی برای دیدن نمایش‌ها را از دیگر نقاط قابل ذکر دانست و گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره موجبات دیده‌شدن هرچه بهتر لرستان و فرهنگ غنی آن‌را فراهم ساخته و توانسته باشیم توانمندی‌های استان را به کشور نشان دهیم

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.