تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

تخصیص سهام عدالت برای جاماندگان

  • کد خبر : 10800
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
تخصیص سهام عدالت برای جاماندگان
مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان گفت: دولت برای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نهادهای حمایتی و ایثارگران سهام عدالت تخصیص داده اما فعلا ثبت نام جدیدی نداشته است.

به گزارش هناسه نیوز ، سی و پنجمین نشست سه شنبه های خبری لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد. این نشست خبری با حضور محمدی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان لرستان به منظور تبیین عملکرد حوزه ی اقتصاد استان برگزار شد.علی محمدی با اشاره به اولویت وزارت اقتصاد در راستای سیاست های کلان دولت، اظهار کرد: ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) از این مبلغ در سطح ملی بوده که از این محل منابعی اختصاص یافته که برای توزیع بین هشت نهاد حمایتی است و ۵۰ درصد نیز در سطح استانی توزیع می شود.

علی محمدی افزود: در این راستا ۱۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به نهادهای حمایتی استان اختصاص داده شده که نرخ سود آن چهار درصد و برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان با بیان اینکه این استان ۱۱۲،۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی از سال ۹۵ تاکنون داشته است، افزود: هرچند تحریم های ظالمانه دشمنان نظام، تا حدودی حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور تحت تاثیر قرار داده و سرمایه گذاران برای انتقال ارز با محدودیت هایی مواجه هستند، با این حال روند سرمایه گذاری های خارجی در استان مطلوب بوده است.

محمدی اضافه کرد: درگاه ملی مجوزها یکی از موانع جدی پیش روی سرمایه گذاری را که صدور مجوز بوده در سالهای اخیر رفع کرده و این روند در دولت سیزدهم تداوم یافته است ف در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ مجوز در این درگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال ۸۹ هیات وزیران برای سرمایه گذاری خارجی مصوبه ای داشت که در همین راستا مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها نیز شکل گرفت، تاکید کرد: بخش اقتصاد شامل دولت، تعاون و بخش خصوصی است و هدف از این مصوبه دادن اقتصاد به دست مردم بود، چراکه دولت بنگاه دار خوبی نیست، اما بخش خصوصی به دنبال سود و منفعت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ یک نوع تسهیلات تکلیفی است، اضافه کرد: سهم استان لرستان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود که برای همه استان ها رقمی تابتی است ، باید تا امروز ۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال طرح در حوزه های مختلف برای پرداخت معرفی می شد که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ طرح با ۱۵ هزار میلیارد ریال معرفی شده و ۲ هزار میلیارد ریال طرح عقد قرارداد شده است.

محمدی در خصوص تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: دولت برای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از نهادهای حمایتی و ایثارگران سهام عدالت تخصیص داده اما فعلا ثبت نام جدیدی نداشته است.

Visits: 4

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10800

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.