تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

رشد ۷۶ درصد صادرات گمرک لرستان  نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 10793
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
رشد ۷۶ درصد صادرات گمرک لرستان  نسبت به سال گذشته
مدیرکل گمرک لرستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۰ هزارتن صادرات به ارزش ۵۹ میلیون دلار که از نظر وزنی ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم

حسن  حسینی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: داشتن یک گمرک فعال و پویا به منزله افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و صادرات مازاد تولید است .

وی افزود : گمرک لرستان در سال جاری  ۴۰۰ میلیارد ریال  درآمد داشته که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۸۰ درصدی  داشته است

حسینی یادآور شد : در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در یک سال اخیر از واحدهای تولیدی بازدیدهایی بسیاری به جهت شناسایی و احصای مشکلات انجام شده است خاطرنشان کرد: بیشترین میزان صادرات غیرنفتی در شرق استان انجام می‌شود که با همکاری گمرک کشور تمامی مراحل لازم در منطقه ویژه اقتصادی ازنا انجام می‌گیرد.

حسینی بیان داشت: در ۹ ماهه امسال ۸۰ هزارتن صادرات به ارزش ۵۹ میلیون دلار که از نظر وزنی ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم که در طول ۳۰ سال خدمت استان یک آمار منحصر به فرد است.

مدیرکل گمرک لرستان گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی استان بیشترین سهم را در واردات دارند، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۵ میلیون دلار واردات داشتیم که از نظر وزنی ۸ درصد و از نظر دلاری ۱۳۶ درصد رشد داشتیم.

گمرک در این زمینه تنها ارزش گذاری کالاهای قاچاق کشف شده را بر اساس سامانه انجام می دهد و به تعزیرات اعلام می کند که در این راستا ۹۰۸ فقره پرونده به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طی ۹ ماهه امسال تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه گمرک فقط ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق را انجام می‌دهد تصریح کرد: در مناطق ویژه اقتصادی، کالا، تجهیزات و مواد اولیه بدون عوارض گمرکی و معاف از مالیات صادر می شوند که امید می رود تولیدکنندگان از این فرصت استفاده نمایند.

Visits: 10

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.