تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

نصب دستگاه ام آر آی پیشرفته در بیمارستان شهدای عشایر لرستان

  • کد خبر : 10784
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
نصب دستگاه ام آر آی پیشرفته در بیمارستان شهدای عشایر لرستان
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک دستگاه ام آر آی یک و نیم تسلا پیشرفته با پیگیری های مستمر تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان در بیمارستان شهدای عشایر نصب و راه اندازی شد.

دکتر بهرام دلفان روز دوشنبه افزود: این دستگاه از محل اعتبارات بانک جهانی وارد استان و تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم آباد شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی تایماز – فیلیپس و از وجوه متمایز آن نسبت به سایر دستگاههای مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است، اظهار داشت: این امر از جنبه های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش به روز این دستگاه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: امیدواریم با بهره برداری از این دستگاه بیماران نیازمند هم استانی از خدمات تشخیصی ارزشمند آن با تعرفه دولتی بهره مند شده و گامی دیگر در راستای تعالی اهداف نظام سلامت در خدمت به مردم فهیم استان برداشته شود.

همچنین به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و تشخیصی از ابتدای امسال تاکنون برای مراکز درمانی و بیمارستانی استان تامین شده است.

دکتر علی فرهادی با بیان اینکه در راستای تامین تجهیزات پزشکی استان اقدامات قابل توجهی انجام شده است، بیان کرد: به همین منظور سی تی اسکن بیمارستان بروجرد راه اندازی شده است و به زودی دستگاه ام آر آی بیمارستان سلسله راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه های آنژیوگرافی برای بیمارستان های دورود و الیگودرز وارد استان شده است، اظهار داشت: ام آر آی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد نیز نصب و راه اندازی و سانتر ترومای استان ( مرکز خدمات رسانی اورژانس به مصدومان) با پیگیری های انجام شده فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های تصویربرداری و رادیولوژی دیجیتال شهرستان معمولان راه اندازی شده است، ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیارد ریال در این راستا هزینه شده و دستگاه تشخیص مارجین های سرطانی برای نخستین بار با مشارکت خیرین و دستگاه آندوسکوپ کلونوسکوپ در بیمارستان شهید رحیمی راه اندازی شده است.

فرهادی با بیان اینکه بخش آزمایشگاه های بیمارستان ها از محل پروژه بانک جهانی ۳۰ میلیارد ریال تجهیز شده است، تاکید کرد: ۱۳ دستگاه پیشرفته همودیالیز در بیمارستان های استان فعال و تیرماه گذشته چندین دستگاه سونوگرافی در شهرستان های استان راه اندازی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان های لرستان در حوزه تصویربرداری در وضعیت خوبی قرار دارند و تمام بیمارستان ها به لحاظ تصویربرداری به روزرسانی شده اند.

فرهادی با بیان اینکه برای به روز رسانی تجهیزات بیمارستانی و تشخیصی استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: طی سال های اخیر در حوزه تجهیزات بیمارستانی به ویژه در حوزه تصویربرداری، اقدامات خوبی انجام شده است.

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.