تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

آغاز توزیع “داروی وارفارین” در لرستان

  • کد خبر : 10750
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
آغاز توزیع “داروی وارفارین” در لرستان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توزیع "داروی وارفارین" از امروز شنبه در سطح کشور و استان آغاز شده است و تا پایان هفته جاری ظرفیت انبارها تکمیل خواهد شد.

به گزارش هناسه از ایرنا دکتر جواد قاسمیان در خصوص کمبود داروی وارفارین که طی روزهای گذشته با تقاضای زیادی مواجه شد اظهار داشت: طی ماه های گذشته مقدار زیادی از این دارو وارد کشور شده است و مقرر شد تا زمان توزیع این مقدار، داروی جدید وارد نشود.

وی با بیان اینکه اکنون نیز به اندازه مصرف حدود ۲ هفته از این داروها موجود است ادامه داد: از امروز توزیع داروی وارفارین وارد شده در سطح کشور آغاز شده است که تا آخر هفته ظرفیت انبارها تکمیل و مشکل تهیه وارفارین در سطح استان برطرف خواهد شد.

قاسمیان به بیماران توصیه کرد: داروی وارفارین را به اندازه مصرف یک هفته تهیه کنند. (وارفارین (warfarin) از گروه داروهای ضد انعقاد خون است که موجب می‌شود خون راحت‌تر در رگ‌ها جریان پیدا کند)

وی همچنین تاکید کرد: اقلام دارویی مورد نیاز در داروخانه های استان موجود است و هیچگونه کمبودی وجود ندارد به نحوی که هم اکنون شرایط توزیع دارو در سطح استان مطلوب می باشد و اقلام دارویی مورد نیاز طی هماهنگی های انجام شده با شرکت های پخش دارو بصورت مرتب توزیع می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص توزیع شیرخشک در سطح استان نیز گفت: ظرفیت انبار داروخانه های استان برای سه تا چهار ماه آینده از شیر خشک مورد نیاز تکمیل است و امکان تهیه این قلم در داروخانه های استان به راحتی وجود دارد.

Visits: 4

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.