تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

اختصاص سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک

  • کد خبر : 10675
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
اختصاص سهمیه ثبت جهانی سال ۲۰۲۴ به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز، ۲۷ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار لرستان و توجه ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، سهمیه سال ۲۰۲۴ ثبت جهانی به دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: کمتر از ۶۰ روز تا ارسال پرونده به یونسکو، فرصت هست و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در راستای برآوردن یکی از مطالبات دیرینه مردم استان و خدمت به کشور عزیزمان برداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: بی شک در این مسیر، مشکلات و موانع متعددی بر سر راه قرار دارد که برای رفع آن‌ها، همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهردار خرم‌آباد، کارشناسان و همراهی همکاران و اساتید این حوزه هستیم.

حسن‌پور همچنین به پیگیری‌های ویژه رئیس‌جمهور در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و افزود: تملک ۱۲ باب مغازه به منظور آزادسازی بخش شمالی عرصه قلعه فلک‌الافلاک نیز سال‌جاری در همین راستا انجام شده است.

وی اضافه کرد: تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک الافلاک در حال حاضر به‌صورت شبانه‌روزی در حال آماده شدن است.

به گزارش ایسنا، با ابلاغ علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولیت تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک به عطا حسن‌پور، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان محول شده است.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.