تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
2

کارگاه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد

  • کد خبر : 10602
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کارگاه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد
کارگاه پیشگیری از اعتیاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد

شجاع عربان رییس پردیس دانشگاهی علامه طباطبایی خرم آباد روز چهارشنبه در کارگاه پیشگیری از اعتیاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در سالن اجتماعات دانشگاه اظهار کرد: برگزاری این کارگاه ها بین جوانان بویژه دانشجویان، نقش مهمی در ارتقای آگاهی‌های آنان از آثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پرخطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن دارد و موجب شناخت عوامل زمینه ساز و آشکار کننده اعتیاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه شاخصه های فردی، بین فردی و اجتماعی، عوامل درهم تنیده‌ای هستند که بر یکدیگر تاثیر می گذارند، عنوان کرد: باید روند پیشگیری، شناسایی، درمان و پیگیری به طور هدفمند طرح ریزی شود.

وی افزود: اعتیاد یک بیماری زیست شناختی، روان شناختی و اجتماعی است که عوامل فردی و بین فردی متعدد در تعامل با یکدیگر منجر به شروع مصرف و سپس اعتیاد می شوند.

عربان با بیان اینکه اعتیاد و مصرف مواد مخدر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در جامعه به وجود می ‎آورد تصریح کرد: این کارگاه‌ها باعث پیشگیری و درمان آسیب ‎های روانی اجتماعی اعتیاد، ارتقای سطح سلامت روان دانشجویان، خانواده‌ها و جامعه پیرامون آنها می شود.

Views: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.