تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

خواص سرکه سیب در ناشتا

  • کد خبر : 10427
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۲۳
خواص سرکه سیب در ناشتا
سرکه سیب ناشتا یک معجزه طبیعی است که برای درمان مشکلات پوستی از قبیل آکنه، شوره سر و حتی آفتاب سوختگی موثر است.

سرکه سیب ناشتا دارای خواص متعددی است که به سلامتی بدن کمک می‌کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به پاکسازی بدن از مواد سمی، مبارزه با چربی‌های اضافی و کاهش فشار خون اشاره کرد. همچنین استفاده از سرکه سیب در درمان علائم و ورم ناشی از کبد چرب و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. این محصول طبیعی به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند، و به عنوان یک عامل دیتاکسیفای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در پیشگیری از گرفتگی عروق نیز نقش دارد.

با کشتن باکتری‌هایی که بوی بد دهان را ایجاد می‌کنند، سرکه سیب می‌تواند بوی خوش دهان را برای شما بازگرداند. یکی از روش‌های مصرف آن قرقره کردن یک قاشق چای‌خوری سرکه در دهان یا نوشیدن آن است.

با بهره‌گیری از خاصیت اسیدی سرکه سیب، می‌توانید آن را به عنوان یک تمیز کننده خانگی برای مسواک خود استفاده کنید. البته قبل از استفاده از مسواک، باید آن را با آب بشویید تا خاصیت اسیدی سرکه سیب به دندان‌هایتان آسیب نرساند.

غره غره کردن سرکه سیب به عنوان یک روش خانگی محبوب برای رفع عارضه گلودرد شناخته شده است

با مصرف سرکه سیب در وعده‌های غذایی خود، می‌توانید از جذب کلسیم بهینه برای تقویت استخوان‌هایتان اطمینان حاصل کنید.

برای سفید کردن دندان می‌توانید با استفاده از یک پنبه، کمی سرکه سیب را روی دندان‌هایتان بمالید. حتماً پس از استفاده از سرکه سیب، دهانتان را با دقت شسته و از به خطر انداختن مینای دندان‌هایتان جلوگیری کنید

برای رفع بوی بد پا ، یک دستمال کاغذی را در سرکه سیب خیس کرده و روی پاهای خود بمالید.

روش‌ و مقدار مصرف سرکه سیب در روز
هنوز مقدار مشخصی برای مصرف سرکه سیب تعیین نشده است و به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از مصرف روزانه سرکه سیب، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. با این حال، برخی نکات می‌توانند کمک کنند تا این مصرف به صورت ایمن‌تر صورت بگیرد. برای مثال، سعی کنید سرکه سیب را با آب رقیق کنید تا آسیب کمتری به گلو و مینای دندانتان وارد شود. همچنین، باید از مصرف سرکه سیب بیش از ۲ بار در روز خودداری کرد
سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت اسیدی می‌تواند به سلامت دندان‌ها و پوست صورت آسیب برساند. بنابراین، در صورت استفاده از سرکه سیب برای پاک کردن پوست صورت، باید آن را با پنبه روی صورت مالید و از مستقیم برخورد سرکه با پوست صورت خودداری کرد.

تداخل دارویی
یکی دیگر از نکاتی که در مصرف سرکه سیب باید مد نظر داشته باشید تداخل دارویی است. برخی از داروها، از جمله برخی داروهای دیابت، دیگوکسین و برخی داروهای مدر، ممکن است با سرکه سیب تداخل داشته باشند. بنابراین، قبل از شروع به مصرف سرکه سیب، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

Visits: 10

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.