تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

پیش بینی ۱۳هزار شغل برای مددجویان لرستانی

  • کد خبر : 10138
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
پیش بینی ۱۳هزار شغل برای مددجویان لرستانی
رئیس کمیته امداد امام خمینی استان لرستان گفت : برای مددجویان ۱۳ هزار شغل پیش بینی کرده ایم

به گزارش هناسه نیوز ، سی‌امین نشست سه شنبه‌های خبری لرستان با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان، در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزارشد.

جلال شیخ پور دراین نشست خبری اظهار کرد :  اولویت و برنامه اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های نیازمند با بعد اقتصادی است و تلاش می شود این خانواده های تحت پوشش که بر هر علتی دچار مشکل شده اند دربازه زمانی مناسب به روال قبلی زندگی خود بازگردند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : اشتغال در کمیته امداد امام خمینی زنجیره ای از استعداد سنجی ، ترویج و مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان است .

شیخ پور یاد آور شد : در طی راستا آزمایی بالغ بر ۸۹ درصد طرحهای اشتغالزایی فعال هستند و اعتبار تبدیل به شغل شده است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد افزود : ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای توانمندسازی خودکفا شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه رفع مشکل محرومان بخش شهری در اولویت کاری است و ۵۰۰ واحد مسکونی امسال پیگیری و تامین می شود.گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ مسکن توسط کمیته امداد احداث، تعمیر و مرمت شده است، ۲ هزار و ۴۰۰ کلید تحویل مددجویان داده شده است.

وی اضافه کرد : میزان منابع اشتغال‌زایی کمیته امداد استان برای امسال را یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، عنوان کرد

این مسئول با بیان اینکه ، برای مددجویان ۱۳ هزار شغل پیش بینی کرده ایم ادامه داد : تاکنون ۵ هزار و ۴۸۵ شغل از محل پرداخت تسهیلات برای مددجویان ایجاد ، ۱۰ هزار پرونده هم در بانک‌ها در دست بررسی است

شیخ پور در خصوص جهیزیه به نوعروسان و تسهیل در امر ازدواج اذعان داشت : سه هزار و ۲۱۹ سری جهیزیه با اعتبار یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال اهدا شده است.و سعی شده پنج قلم اساسی زندگی را در جهیزیه قرار دهیم .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در پایان گفت : ۷۸۰ نخبه در بین فرزندان مددجو وجود دارد که از نظر علمی ، ورزشی ،اختراع و .. سرآمد هستند

Visits: 28

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=10138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.