تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
1

پاداش شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان به مشترکین کم مصرف

  • کد خبر : 8934
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
پاداش شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان به مشترکین کم مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان از پاداش شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان به مشترکین کم مصرف خبر داد

 به گزارش هناسه نیوز ، مهران امیری روز سه شنبه در نشست با رسانه های استان   با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های بزرگ استان ۸۶۴ مگاوات است اظهار کرد : هفت نیروگاه گازی مقیاس کوچک با ظرفیت اسمی ۶۰ و عملیاتی ۳۵ مگاوات فعال می باشد همچنین سه نیروگاه کوچک با با ظرفیت یکهزار مگاوات در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه  این شرکت ۳۷۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد افزود :  ۱۷۴ میلیارد تومان از این رقم مربوط به ادارات و ۱۱۴ میلیارد تومان نیز مربوط به مشترکان خانگی است که اگر قسمتی از این طلب پرداخت شود ما را در ارائه خذمات بهتر یاری خواهد داد .

این مسئول به طرح شرکت ساتپا به نمایندگی از وزارت نیرواشاره کرد و افزود : سهمیه امسال استان چهار هزار نیروگاه خورشیدی برای اقشار کم درآمد بوده است  و به آنها وامهای کم بهره ای از طرف وزارت نیرو پرداخت میشود و پرداخت اقساط از محل تولید برق انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد : نصب این نیروگاه ها مشروط به تامین آورده و شرایط جغرافیایی متقاضی دارد و برای تولید پنج کیلووات برق باید دست کم ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کند

امیری اتصریح کرد : سال گذشته پیک مصرف بالای ۶۸ هزار مگاوات در سطح کشور رسید در حالی که ظرفیت تولید ما در این روز ۵۹ تا ۶۰ هزار مگاوات بود که بقیه آن از طریق مدیریت مصرف و بدون اعمال خاموشی مدیریت شد.

این مسئول با بیان اینکه تابستان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی داشتیم خاطر نشان کرد : با استقرار دولت در مهرماه همان سال برنامه‌ها شروع شد و افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت.

امیری گفت : از نظر هوشمندسازی شبکه‌های برق یک مقداری از استان‌های پیشرفته عقب هستیم واز نظر سرانه خاموشی جز استان‌های پایان جدول هستیم که علت مهم آن کمبود تجهیزات و کلیدهای هوشمند در شبکه است

وی با اشاره به بهسازی شبکه برق ۳۰۰ روستای استان درسال گذشته تصریح کرد: این بهسازی  با ۹۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده و امسال در قالب تفاهم نامه با توانیر شبکه ۱۷۰ روستای دیگر بهسازی می شود که نیازمند همکاری شهرداری ها نیز هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان یادآور شد : به دنبال سیاست های تشویقی وزارت نیرو در خصوص صرفه جویی در مصرف ،  مصارف کمتر از ۱۵۰ کیلووات، به ازای هرکیلووات ساعت مصرف کمتر از میزان مشخص شده، دوهزار تومان، مصارف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات یکهزار و پانصد تومان، مصارف ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات یکهزار تومان چهارصد و پنجاه نومان و  تا ۷۵۰ کیلووات ، پانصد  تومان به ازای هر واحد صرفه جویی به مشترکان هدیه داده می شود.

امیری اضافه کرد :  سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان به ۲۲۸ هزار مشترک خانگی کم مصرف برق لرستان هدیه داده شده است

وی به پاداش  ۱۱.۵ میلیارد تومانی مشترکان کشاورزی، اداری و تجاری اشاره کرد و عنوان کرد : در حوزه صنعت نیز ۷ میلیارد تومان، حوزه کشاورزی ۳.۲۰۰ میلیارد تومان، اداری ۷۰ میلیون تومان، تجاری ۸۸۰ و سی ان جی ها نیز ۳۷۰ میلییون تومان پاداش کم مصرفی به مشترکان پرداخت شده است.

امیری با اشاره  به برق‌رسانی مناطق صعب‌العبور و روستاهای استان، عنوان کرد : تمام روستاهای استان برق‌دار هستند و  در سال گذشته ۸ روستا برق‌دار شد و امسال نیز برنامه برق‌دار شدن ۲ روستا را در اولویت داریم.

Visits: 37

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.