تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
0

مبارزه با آفت “زنگ زرد” گندم در یکهزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی لرستان انجام شد

  • کد خبر : 8807
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
مبارزه با آفت “زنگ زرد” گندم در یکهزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی لرستان انجام شد

به گزارش هناسه نیوز ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: مبارزه با آفت “زنگ زرد” تاکنون در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم در استان انجام شده است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان “محسن دولتشاه” با بیان اینکه مبارزه با آفت زنگ زرد گندم […]

به گزارش هناسه نیوز ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: مبارزه با آفت “زنگ زرد” تاکنون در سطح یکهزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم در استان انجام شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان “محسن دولتشاه” با بیان اینکه مبارزه با آفت زنگ زرد گندم همچنان در کشت زارهای استان ادامه دارد، افزود: با توجه به پیش بینی بارندگی طی چند روز اخیر، عملیات سمپاشی مزارع گندم و جو با سموم قارچ کش پر دوام توصیه شده توسط سازمان حفظ نباتات ضروری است.

وی ادامه داد: بازدیدهای مستمر به منظور پایش، ردیابی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی، از مزارع گندم ،جو ، کلزا، چغندر قند، کاملینا،خللر و نخود انجام می شود.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در استان حدود ۲۰۰ هزار هکتار است که با توجه به بارش های نسبتا خوب سال زراعی جاری، باید مقابله با بیماری زنگ زرد به منظور پیشگیری از کاهش و افت محصول در دستور کار قرار گیرد.

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=8807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.