تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
4

حجاب فقط برای بانوان نیست

  • کد خبر : 7115
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
حجاب فقط برای بانوان نیست
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: اینکه رعایت فرهنگ عفاف و حجاب را فقط به بانوان مربوط و معطوف بدانیم، غلط است.

به گزارشه هناسه نیوز ، جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان با دستور کار 《بررسی راهکارهای تحقق مصوبه زیست عفیفانه » به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اکثریت اعضاء در سالن جلسات شهید حیدریان اداره کل برگزار شد. 

منصور احمدی در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تغییر رویکرد فرهنگی در برخورد با پدیده بد حجابی، گفت: در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید شاهد وحدت رویه در بین دستگاه های اجرایی باشیم و معطوف کردن این فرهنگ والای اسلامی به بانوان یک برداشت غلط است.

وی افزود: همانگونه که بانوان ما باید به حجاب مزین باشند، مردان ما نیز باید عفاف را رعایت کنند و این مصداق روشن زیست عفیفانه است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس با تاکید بر اینکه « همه ما باید همشهریانمان را هم خانواده ی خود بدانیم » تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که در برخورد با پدیده ی بد حجابی باید مد نظر قرار گیرد رفتارمهربانانه است که قطعا اثربخش تر و تاثیرگذارتر خواهد بود. 

احمدی ادامه داد: شبکه های معاند ماهواره ای و فضای مجازی مروج بی توجهی به عفاف و حجاب هستند لذا در این زمینه باید با تولید محتوا اسلامی به مقابله با این تهاجم پرداخت. 

وی سپس با اشاره با جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، گفت: توجه ویژه تمامی دستگاه های به لزوم اجرای دقیق مصوبات این شورا به عنوان مرجع اصلی سیاستگذاری فرهنگ عمومی، می تواند به هم افزایی و وحدت رویه در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کمک شایانی داشته باشد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: جلسات این کارگروه باید به صورت منظم و با تکیه بر تحلیل و بررسی میدانی از وضعیت حجاب در سطح جامعه برگزار شود.

خبرنگار و نویسنده : اقدس فیضی

خبرنگار؛

اقدس فیضی
اقدس فیضی
خبرنگاروسردبیر

Visits: 0

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=7115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.