تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5

رئیس سازمان اورژانس: حوادث ترافیکی در کشور افزایش یافت؛ سالانه ۱۷ هزار نفر را از دست می‌دهیم

  • کد خبر : 7
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
رئیس سازمان اورژانس: حوادث ترافیکی در کشور افزایش یافت؛ سالانه ۱۷ هزار نفر را از دست می‌دهیم

گروه استان‌ها-رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال در کل کشور تقریبا حوادث ترافیکی  ۲.۳ دهم درصد افزایش داشته است گفت: در سال به خاطر حوادث ترافیکی در کل کشور ۱۷ هزار نفر را از دست می‌دهیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در کارگروه ایمنی و […]

گروه استان‌ها-رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال در کل کشور تقریبا حوادث ترافیکی  ۲.۳ دهم درصد افزایش داشته است گفت: در سال به خاطر حوادث ترافیکی در کل کشور ۱۷ هزار نفر را از دست می‌دهیم.

رئیس سازمان اورژانس: حوادث ترافیکی در کشور افزایش یافت؛ سالانه 17 هزار نفر را از دست می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در کارگروه ایمنی و راه‌ها که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: هشت ماهه نخست امسال در کل کشور تقریبا حوادث ترافیکی  2.3 دهم درصد افزایش داشته درصورتی که در استان لرستان ۱۳٫۳ دهم درصد تلفاتمان بیشتر بوده ‌که شاید یک قسمت به ایام سیل برگردد.

وی افزود: امیدواریم با کنترل و کمک همه دستگاه‌های مربوطه در استان بتوانیم این رقم را کمتر کنیم و به نرم کشوری برسانیم و این یکی از اهداف است که امروز برای آن دور هم جمع شده‌ایم.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در ۸ ماهه امسال از نظر تعداد فوتی‌ها در استان لرستان ۳۹۱ کشته داشته‌ایم که رقم بالایی است و لرستان از نظر رنکینگ سیزدهمین استان به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: استان فارس با ۹۵۳ کشته، خراسان رضوی با ۹۰۰ کشته، تهران با ۸۸۰ کشته، اصفهان۷۹۲ کشته، کرمان ۷۶۰ کشته ، سیستان و بلوچستان ۷۴۴ کشته، خوزستان ۶۷۴کشته، آذربایجان شرقی ۵۸۹ کشته، آذربایجان غربی ۴۹۴ کشته، مازندان ۴۶۰ کشته،  گیلان ۴۲۲ کشته و  مرکزی با ۴۱۵ کشته به ترتیب بیشترین آمار تلفات را در هشت ماهه نخست امسال داشته‌اند.

کولیوند گفت: یک نفر کشته هم برایمان زیاد است بنابراین ما اگر وقت می‌گذاریم و کنار هم جمع می‌شویم کاری کنیم تا هم تعداد مصدومان و هم کشته‌ها  کم شود چرا که در سال به خاطر حوادث ترافیکی در کل کشور ۱۷ هزار نفر را از دست می‌دهیم و بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند که تعداد قابل توجهی از آنها یا عضوی از دست می‌دهند یا قطع نخاع می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بحث سلامت، پزشکی و فوریت‌های پزشکی ما عامل تصادف نیستیم و تعریف خاص خودش را دارد تصریح کرد: در بحث تصادف عوامل انسان، جاده و خودرو تاثیر دارد و اخیرا نیز عامل محیط به آن اضافه شده است اما ما باید کاری کنیم تا این عوامل ایجاد تصادف کم شود.

کولیوند اظهار داشت: در بحث عوامل انسانی عامل‌های مختلفی از جمله صدور گواهی‌نامه، آموزش، داشتن راه و خودروهای استاندارد موثر است.

وی افزود: در بحث اورژانس وضعیت تعداد آمبولانس‌های خرم‌آباد نسبت به کل کشور در خرم آباد بهتر است به‌طوری که به‌ازای ۶۰۰ یا 700 هزار نفر جمعیت سه دستگاه آمبولانس داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور به‌وجود ۱۳۲ دستگاه آمبولانس در کل استان لرستان اشاره و عنوان کرد: این تعداد آمبولانس استان بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه و مصوبه هیئت دولت برابری می‌کند و آنچه که در برنامه ششم برای لرستان در نظر گرفته شده  ایجاد ۲۸ پایگاه است.

وی بیان کرد: برای ایجاد این ۲۸ پایگاه در لرستان سریع نامه‌نگاری و مصوبه را صادر می‌کنیم و از طریق استانداری و راهداری این پایگاه‌ها باید ساخته شود تا ما سریع تجهیز و آمبولانس‌ها را در اختیار قرار دهیم.

کولیوند با تاکید بر اینکه در لرستان حتما پد بالگرد هم ساخته شود گفت: یکی از پرکاربردترین  اورژانس هوایی کشور همین  اورژانس هوایی لرستان است که خدمات خیلی خوبی به مصدومان حوادث ترفیکی می‌دهد.

وی عنوان کرد: از تعداد ۲۸ هزار مصدومی که منتقل کرده‌ایم ۶۵ درصد از آنها مستقیم به اتاق عمل رفته‌اند یعنی این ۶۵ درصد اگر اورژانس هوایی نبود یا باید می‌مردند یا اتفاق بدی برایشان پیش می‌آمد.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: گرچه خیلی اورژانس هوایی برای ما گران تمام می‌شود و به‌ازای هر ساعت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌برد اما ارزش‌مند است چون جان انسان چیزی نیست که بخواهیم روی آن عدد و رقم بگذاریم.

وی تصریح کرد: وقتی آمار پزشکی قانونی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که علت فوت غالبا ضربه مغزی شدید اعلام شده است؛ از بین ۶۰۰  یا ۷۰۰ هزار مصدوم ۱۷ هزار فوت می‌کنند که ۵۰ یا ۶۰ درصد مربوط به سر صحنه است و مابقی هم چون شدت حادثه خیلی بالاست رخ داده است بنابراین باید کاری کنیم شدت حادثه را پایین بیاوریم که این با مدیریت سرعت  میسر می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه پلیس، صدا و سیما، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات می‌توانند در فرهنگ‌سازی کاهش حوادث کمک کنند خاطرنشان کرد: با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت راه و ناجا یک کمپین کنترل و مدیریت سرعت را راه‌اندازی کردیم که با کمترین هزینه بیشترین اثر بخشی را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در بحث کاهش حوادث هر دو هفته یک بار با راهداری و ناجا جلسه تشکیل می‌دهیم از طرفی قرار شده یک تفاهم‌نامه سه جانبه با سازمان مدیریت تشکیل دهیم تا بتوانیم یک سری منابع را به سمت آن گسیل کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: یک برنامه عملیاتی سه ساله آماده کرده‌ایم و تقریبا یک تفاهم‌نامه آماده شده تا بتوانیم بر اساس آن روی کاهش حوادث ترافیکی کار کنیم.

وی عنوان کرد: اورژانس ۱۱۵ در خرم آباد در ۸ ماهه گذشته بالغ بر ۱۰ هزار ماموریت حوادث ترفیکی داشته است که این تعداد خیلی زیاد است و باید روی مدیریت سرعت کار شود.

کولیوند بیان کرد: در بحث افزایش آمبولانس نیز در حال خریداری هزار دستگاه آمبولانس هستیم و در هیئت دولت نیز مصوب شده است و به محض وارد کردن این دستگاه‌ها سهم قابل توجهی برای لرستان در نظر می‌گریم تا مشکلاتشان برطرف شود.

وی تصریح کرد: بالگرد اورژانس هوایی لرستان یکی از پرکاربردترین بالگردهای اورژلانس هوایی است و علاوه بر کاهش مرگ و میر مصدومان ۵۵  درصد مرگ و میر مادران باردار را در لرستان کاهش داده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به محض اینکه در لرستان آشیانه استاندارد بالگرد تحویل فوریت پزشکی شود یک ماه بعد ما بالگرد تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه لرستان نیاز به اتوبوس آمبولانس دارد  تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون درصد واژگونی خودروهای عمومی نسبت به سال گذشته بالا رفته است تلفات نیز بیشتر شده است.

کولیوند با اشاره به اینکه تعدادی موتور آمبولانس به مرکز لرستان داده می‌شود گفت: برای استان لرستان اتوبوس آمبولانس در نظر می‌گیریم و سعی می‌کنیم تا اردیبهشت یا خرداد تقدیم این استان شوند.

انتهای پیام/۶۴۲/ح

Visits: 1

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=7

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.