تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی در گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز لرستان ( شبکه افلاک) به مناسبت هفته سلامت

  • کد خبر : 6954
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی در گفتگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز لرستان ( شبکه افلاک) به مناسبت هفته سلامت
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ششمین روز هفته سلامت با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک ، به بیان عملکرد دانشگاه در هفته سلامت پرداخت و پاسخگوی سوالات مطرح شده در این گفتگو صمیمانه با شهروندان هم استانی بود .

دکتر بهرام دلفان با تشریح ابعاد تامین سلامت مردم بر اساس شعار بهداشت جهانی 《سلامت ما ، سلامت سیاره ما》گفت : سلامت جامعه یک کار فرا بخشی و با مشارکت همه عوامل تاثیر گذار در آن تامین می گردد که در این زمینه نیاز به همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و صنایع مرتبط با سلامت مردم می باشیم ، زیرا فقط ۲۵ درصد از سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد در اختیار عوامل تاثیر گذار در سلامت مردم می باشد.
دکتر دلفان با اشاره به سلامت مردم جهان ادامه داد : معضلاتی در جهان مانند بیماری کرونا وجود دارد که باعث نگرانی در سیار زیست انسان شده و در ایران همین گرد و خاک سبب تهدید سلامت مردم گردیده ، لذا بهداشت جهانی نسبت به سلامت مردم و سلامت سیاره زمین نگران بوده و ذهن مردم را نسبت به آن با انتخاب شعار امسال خود، حساس نمایند.

وی در خصوص افزایش تخت های بیمارستانی گفت : با پیگیری انجام شده توسط دانشگاه سه بیمارستان ، نیاش خرم آباد ، رازی کوهدشت و گهر دورود بعد از وقفه طولانی در روند ساخت آنها با اعتباراتی که در سفر ریاست جمهور به استان به آنها اختصاص یافته شروع گردیده ، که امیدواریم با افتتاح این سه بیمارستان و یک بیمارستان خصوصی در حال ساخت ، میانگین سرانه تخت در استان از میانگین کشوری بالاتر گردد.

دکتر دلفان در پاسخ تلفتی به سوال مردم بخش کوهنانی و شهرستان رومشکان در مورد کمبود پزشک و خدمات اولیه تشخیصی بهداشتی و درمانی گفت : در توزیع پزشک ، نیرو انسانی و خدمات بهداشتی درمانی سعی شده بر اساس عدالت و قانون نظام سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی کشور عمل گردد و در بازدیدی که شخصا از این بخش و شهرستان انجام داده ام یک دستگاه یونیت داندانپزشکی جهت ارائه بهتر خدمات دندانپزشکی در اختیار شهرستان رومشگان قرار خواهد گرفت .

رییس دانشگاه در مورد بیماری کرونا گفت : شیوع این بیماری در کشور و استان کمتر شده و در روز گذشته تعداد ۱۹ نفر مبتلا در استان داشته و هیچ فوتی نداشته ایم ، ولی این به معنی ریشه کنی این بیماری و ساده انگاری و عادی انگاری در میان مردم نیست و همچنان توصیه میشود که افراد دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از وسایل حفاظت فردی از جمله ، ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.
وی ادامه داد : متاسفانه یک مورد کودک شش ساله مبتلا به سرخک در استان گزارش شده که به هم استانی های عزیز توصیه می شود نسبت به واکسینه نمودن کودکان خود اقدام نمایند ، و به اطلاع هم استانی های عزیز اعلام می گردد که تمام مراکز بهداشتی دانشگاه در سطح استان ، آماده تزریق واکسن برای کودکانی که واکسن دریافت نکرده اند می باشند.

دکتر دلفان در مورد تهبه دارو بیماران خاص گفت : این بیماران جهت تهیه دارو به دارو خانه های دولتی در بیمارستانهای شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد و در بروجرد به دارو خانه امام ( ره) مراجعه نمایند و اگر مشکلی در تهیه دارو داشتند به معاونت غذا و دارو مراجعه کنند.

وی در مورداستفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان گفت : متولی این امر سازمان امور مالیاتی استان می باشد که باید بر استفاد پزشکان از کارتخوان در مطب ها نظارت و در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی نماید.

Visits: 5

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=6954

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.