تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
2

۱۵میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده کوهدشت پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 1937
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
۱۵میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده کوهدشت پرداخت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: بیش‌از ۸میلیارد تومان وام بلاعوض و ۱۵۵میلیارد ریال نیز به‌عنوان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده این شهرستان پرداخت می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، سیل فروردین ۹۸ که آمد کشاورزی و سال‌های مشقت کشاورزان کوهدشت را زیر خروارها آب برد و دسترنج آنان با گل‌ولای از بین رفت. سیل دشت‌های […]

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: بیش‌از ۸میلیارد تومان وام بلاعوض و ۱۵۵میلیارد ریال نیز به‌عنوان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده این شهرستان پرداخت می‌شود.

15میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان سیل‌زده کوهدشت پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، سیل فروردین ۹۸ که آمد کشاورزی و سال‌های مشقت کشاورزان کوهدشت را زیر خروارها آب برد و دسترنج آنان با گل‌ولای از بین رفت.

سیل دشت‌های فراخ را ویران کرد و از آن چیزی جز اندوه کشاورزانی باقی نماند که سال‌های زندگی خود را به‌پای زمین پیر کرده‌بودند و تنها دارایی‌شان را میان باران‌های سیل‌آسا از دست دادند تا آواری از خسارت سهم آنان در فصل برداشت باشد.

سیل فروردین ایستگاه‌های پمپاژ آب و کشاورزی در حاشیه رودخانه سیمره، سیاب و بخش‌های وسیعی از جاده‌های بین‌مزارع و ابنیه آن‌ها، کانال‌های آب، سدهای انحرافی و ذخیره آب را نیز از بین برد به‌طوری‌که ۱۲۰میلیارد تومان به کشاورزی کوهدشت خسارت زد.

بیشتر بخوانید

فرج‌علی امیری مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت به خبرنگار تسنیم گفته‌است در سیل فروردین ۷هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی به‌میزان ۲۲۵ میلیون ریال و نیز ۲۸۰ هکتار از باغات به‌میزان ۱۷۵ میلیون ریال خسارت دید.

به گفته او در اثر سیل فروردین خسارات قابل‌توجهی به بخش‌های کشاورزی کوهدشت از جمله آب‌وخاک، باغات، دام، شیلات و زراعت وارد شد و اداره جهاد کشاورزی این شهرستان در همان ابتدای سیل با تشکیل ۱۲ تیم نسبت به برآورد خسارات اقدام کرد.

امیری می‌گوید حدود ۶هزار و ۴۷۸ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی پس‌از سیل فهرست‌برداری ‌و اسامی آنان به مرکز جهاد کشاورزی لرستان ارسال شدند و بعد از آن با تشکیل اکیپ‌های راستی‌آزمایی خسارت ۴هزار و ۵۸۶ نفر از آنان طبق تحقیقات پژوهشگاه فضایی تأیید شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت هشت میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان وام بلاعوض و ۱۵۵میلیارد ریال به‌عنوان تسهیلات از طریق بانک‌های کشاورزی، تجارت و ملی به کشاورزان سیل‌زده این شهرستان پرداخت می‌شود.

امیری معتقد است تمام فرایندهای لازم برای معرفی افراد خسارت‌دیده از سیل به بانک مشخص‌شده و ان‌شاءالله تا پایان امسال خسارت کشاورزان سیل‌زده پرداخت می‌شود.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=1937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.