تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
3

جاده‌های استان لرستان باید ایمن‌سازی شود

  • کد خبر : 1934
  • ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
جاده‌های استان لرستان باید ایمن‌سازی شود

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای این استان گفت: جاده‌های لرستان را باید تا حتی‌الامکان ایمن کنیم و باید حجم آزادراه‌ها و نیز متراژ بزرگراه‌ها را بیشتر کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی امروز در جلسه کارگروه ایمنی و راه‌ها که در استانداری لرستان برگزار […]

استاندار لرستان با اشاره به ضرورت شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای این استان گفت: جاده‌های لرستان را باید تا حتی‌الامکان ایمن کنیم و باید حجم آزادراه‌ها و نیز متراژ بزرگراه‌ها را بیشتر کرد.

جاده‌های استان لرستان باید ایمن‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی امروز در جلسه کارگروه ایمنی و راه‌ها که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: این استان در سال ۹۷ سومین یا چهارمین استان کشور را از نظر کاهش تلفات جاده‌ای به‌خود اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه سیل امسال روی آمار تلفات جاده‌ای در سال ۹۸ تأثیر گذاشت و برخی‌ها در امدادرسانی به سیل‌زدگان فوت شدند، افزود: لرستان در امسال دارای رتبه سیزدهم در آمار تلفات جاده‌ای کشور است و این رتبه برای ما قابل‌قبول نیست و باید تلاش کنیم که آمار تلفات جاده‌ای را کاهش بدهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه جاده‌های این استان را باید تا حتی‌الامکان ایمن کنیم و باید حجم آزادراه‌ها و نیز متراژ بزرگراه‌ها را بیشتر کرد، عنوان کرد: جاده‎های خروجی خرم‌آباد که باید چهاربانده شود یکی از پروژه‌های اصلی لرستان بوده که‌ به‌دلیل کمبود منابع به‌صورت جزیی در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای لرستان بیان کرد: در پی تحقیقات متوجه شدیم که یکی از عوامل اصلی تصادفات در کوهدشت این است که بخشی از جاده جدید که در حال ساخت بوده بدون خط‌کشی زیر بار ترافیک رفته و در پی آن نیز تصادفات به‌وقوع می‌پیوندد.

بیشتر بخوانید

خادمی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تعداد آمبولانس و بالگرد اورژانس در کاهش تلفات جاده‌ای اثرگذار است، گفت: احداث ۳۲پایگاه اورژانس جاده‌ای در لرستان در دستور کار قرار می‌گیرد و حتماً این پایگاه‌ها تأمین منابع می‌شود، آشیانه بالگرد اورژانس را نیز قول می‌دهیم که آماده شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این استان در بحث دوربین‌های نظارت کنترل جاده‌ای جزو بدترین استان‌های کشور است و تعداد دوربین‌های ما در جاده‌ها به‌ازای هر کیلومتر نسبت به سایر استان‌ها خیلی پایین‌تر است.

خادمی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان از نوع پروژه‌های بزرگ عمرانی مانند راه‌سازی و سدسازی‌ست و این پروژه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم، اما پروژه‌ای که امسال در سامانه نیپا وارد شده جزو پروژه‌های تولیدی اشتغال‌زای دانش‌محور است.

وی افزود: نهاد ریاست‌جمهوری از ما خواسته‌بود که سه پروژه اولویت‌دار لرستان را برای اختصاص اعتبارات اعلام کنیم که یکی از این پروژه‌ها راه‌آهن خرم‌آباد است، پس این پروژه حتماً جزو اولویت‌های ماست.

استاندار لرستان عنوان کرد: راه‌آهن خرم‌آباد از سال ۱۳۹۰ از محل اعتبارات سهام فولاد آغاز شده و بابت این سهام ۳۷۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که این مقدار تا سال گذشته هزینه شد، خوش‌بختانه پروژه راه‌آهن خرم‌آباد هم‌اکنون وارد ردیف بودجه و به پروژه انتفاعی تبدیل شده و قرار است وزارت راه نیز اوراق مشارکت آ‌ن را منتشر کند تا از این طریق اعتبارات این پروژه تأمین شود.

Visits: 2

لینک کوتاه : https://henasehnews.ir/?p=1934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.